DIGITAL HANDLEDNING

Vid gårdagens digitala handledning låg fokus på den utbildning i pedagogisk dokumentation som min klient (ogillar uttrycket, det låter för opersonligt för min smak, men ni fattar…) ansvarar för. Vilka är 21731025_1487941814630121_5889493145868513902_nförutsättningarna? Vilka scenarion kan komma att uppstå? Vad ska hon stödja? Vad ska hon utmana? Vilken roll ska hon inta och vad ska hon bolla vidare till cheferna? Under samtalet blev det läge för mig att rekommendera R-modellen, vilken jag själv inte tillämpat på ca fem år. Den är hämtad ur ”Teaching and learning throug reflective practice” av professor Tony Ghaye (2010). Ni kan läsa mer om den i en text jag skrivit på http://lektionsbanken.se/lektion…/reflektion-for-utveckling/ För mig blev det intressant att återvända till modellen, då jag fick syn på hur jag vidareutvecklat min reflektionshandledning av arbetslag sedan dess.

De sammanhang jag samarbetar med skiftar när det gäller erfarenheter av reflektion över dokumentation. Genom processamarbete får jag möjlighet att kartlägga utvecklingsbehoven och kan möta sammanhangen där de behöver min kompetens som bäst. Jag handleder såväl individuellt som i grupp. Är du/ni intresserade? Hör av er till mig via: info@martinalundstrom.se

/Martina L

Share

Lämna ett svar